Головна » Файли » Мої файли

конспект уроку
[ Викачати з сервера (23.9 Kb) ] 06.04.2015, 12:22

 

 Клас: 7 клас

Тема: Побудова зображення будинку у кутовій перспективі

Мета. Поглибити знання учнів про просторовівідношення на основі використання законі влінійної перспективи, розширитизнання про лінію горизонту.Поглибити знання учнів про використання геометричних форм в практичному житті. Розвивати вміння будувати перспективнее зображення, аналізуючи й розміряючи конкретні форми; закріпити вміння поетапно виконува тинавчальну  роботу. Виховувати  естетичне сприйняття навколишнього світу, охайність.

 Тип уроку:   засвоєння нових знань і вмінь з образотворчогомистецтва.

Обладнання: відеоряд  картин  художник і врізних епох і фотографій архітектурних споруд, плакати з прикладами визначення різних видів перспективи і побудови геометричних предметів у перспективі, презентація до уроку;  альбоми, графітові олівці, гумки.

Хід уроку  

І. Організація уваги учнів, оголошення теми та мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань(опитуванняосновних понять) .

Перспектива( відлатин,  — бачунаскрізь, уважнорозглядаю) — 1) Науковадисципліна, щовивчаєзакономірностізображеннятривимірного простору на картиннійплощині. 2) Спосібзображенняоб'ємнихфігур на картиннійплощинізалежновідзмінїхніхобрисів, форми, забарвлення, зумовленихступенемвіддаленостівідглядача. Перспективнескорочення — властивістьлюдського ока, заякоївсіумовнілінії, щопереходять через предмет, якийсприймається, збігаються в однійточці.

Лінія горизонту — перспективна лінія, отримана перетином уявної горизонтальної площини, розташованої на рівні очей того, хто малює, з картинною площиною; поділяє картинну площину на дві частини — верхню й нижню

. Лінійна перспектива — вид перспективи, щопоказує, у скількиразівзменшитьсявіддаленачастина предмета в порівнянні з наближеною, завдякичомуз'являєтьсяможливість правильно зображати предмет у будь-якомуположенні.

Точка зору — вершина конуса зору (очі того, хтомалює); проекція ока спостерігача на лінію горизонту.

Точка сходження — місцеперетинупаралельнихгоризонтальнихліній, яківіддаляютьсявідспостерігачадо горизонту.

 Головна точка сходження — точка перетину головного променязору з картинноюплощиною; завждирозташована на лінії горизонту. Ще — центральна точка сходження. Центральна перспектива — зображення предмета, де один ізйогобоківмає бути паралельнимдокартинноїплощини. Перспектива знизувгору — зображення предмета, лініїякогоперпендикулярні до землі й збігаються у верхнійточцісходження. Кут – фігураутворенадвомарізнимипівпрямими, щовиходять з однієї точки. Кутова перспектива — зображення предмета, контури і площиниякого не збігаються в однійточці, а напрямляються до двохточоксходження, щорозташовані справа і злівавідспостерігача. Начерк, нарис — малюнок, креслення і т. ін., щонамічаєтількизагальні, найважливішіриси того, щомає бути зображено. Як правило, цекороткочасниймалюнокчастіше по пам'яті, рідше — з натури. Портретнийначерк; олівцевийначерк. Паралелепіпед – призма восновіякоїлежитьпаралелограм. Куб – прямокутнийпаралелепіпед, у якоговсі ребра рівні

 ІII.    Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Усе, що ми бачимонавкруги, має форму, яка найкращим чином характеризує будь-яку річ. Також ми загострюємоувагу на формі, коли стараємосяграфічнопредставитиякий-небудь предмет на зображальнійплощині. Будь-яка форма, щопройшла через наше зоровесприйняття, можеасоціюватися у нашійсвідомості з іншимиподібними формами, ізякими наша уява буде створюватипевнівідношення та зв'язки. Швидкийнарисолівцем, невмілий дитячий малюнокабо просто каракулі — усе цеодразу нам нагадуєякусьфігуру, народженунашоюсвідомістю на основіутілюваних у пам'ятіобразів. Більш того, ми підсвідомепрагнемошукати та встановлюватицюсхожість форм. Проблемнезапитання. Ізякими предметами асоціюється форма куба, призми, циліндра, конуса, кулі? Учитель. Подивіться, будь ласка, увікно. Через віконнескло перед вами предстанепростір у перспективі. Якщо б можливобуло обвести на скліобрис предметів (будинків, дахів, стін, вікон), щовибачите, то ви б отрималиперспективнезображення, тобтоперспективну картину

. III.   Вивчення нового матеріалу

Випереджальнезавдання. Учитель пропонуєучнямвизначити, яківидиперспективи є у відеоряді картин і фотографій, щовисить на дошці, використовуючиплакати з прикладами виконаннярізнихвидівперспективи: центральної, знизувгору, кутової.  Робота над формуваннямтермінів, навичок і вмінь.        Повторимо геометричніпоняття, якінеобхідні для подальшоїроботи. Хвилинкивідпочинку.       Учнямпропонуютьсякартини для розвиткуабстракційногомислення з використаннямгеометричних форм (« Корова на лузі», «Картина на стіні», «Мексиканець на велосипеді», «Лижник на трампліні», «Бутерброд з помідором» та інші). Золотийпереріз в архітектурі.               Учитель даєвизначеннязагальнихтермінівперспективи: «перспектива», «перспективнескорочення», «лінійна перспектива», «лінія горизонту», «точка зору», «точка сходження», «головна точка сходження» та ін., по плакатах та педагогічномумалюнку на дошціпояснює правила виконаннярізнихвидівперспективи      Геометричнеповторення      

  IV.   Практична діяльністьучнівУчнівиконуютьначерки предметів у різних видах перспективи. Учитель допомагаєїмпорадами, рекомендаціями, Послідовністьмалюнка: 1.    Провести лінію горизонту. 2.   Вибрати одну абодві точки сходження, залежновід виду перспективи. 3.   Намалювати куб (циліндр) у перспективі на різномурівнівідноснолінії горизонту.  

  V.  Підсумок уроку

Учитель підводитьпідсумки — оцінюєдіяльністьучнів на уроці.

VI. Домашнєзавдання

Принести: графітовийолівець, гумку, альбом. Поспостерігати за проявамилінійноїперспективи у навколишньомусередовищі. Замальовки предметівокруглоїформиНавчитисяробитизамальовкимаєкожний, хтохочепо-справжньомувмітималювати. Невеликий блокнот чи альбом для замальовок і олівець треба триматизавждиготовими. Починай з малювання предметів округлоїформи — круглих коробок, бочок, барабана, посуду і т. ін. Ціпредметимаютьпросту і складену (комбіновану) форму. Склянка, відро, м'яч — цепредметипростоїформи, вони нагадуютьнайпростішігеометричнітіла — циліндр, конус, кулю. Складену форму маютьбідон, глечик, лійка та іншіпредмети, подібні до них, немовбискладені з цихгеометричнихтіл. Усіціпредметисиметричні — їхвиглядпід час обертаннянавколоосі не змінюється, і на малюнкуїхбоковікраї лежать на однаковій відстані відосі. Тому починай малюватитакіпредмети з лініїосі та слідкуй за симетричнимрозташуваннямїхлівого і правого боків. Особливуувагузверни на малюнок дна та верхнього краю, а в предметах складеноїформи — також і намежіміжїхчастинами. Найчастішеїх видно як більшабоменшстиснутіовали. Малюй їхнаскрізь так, наче предмет прозорий. Спочатку малюй предмети, що стоять прямо. У них вісь буде завждисторчовою, і малюватиїїлегше. Цю роботу, як і всііншізавдання з живопису та малювання з натури, час від часу повторюй.

Категорія: Мої файли | Додав: учитель
Переглядів: 736 | Завантажень: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar