Головна » Файли » Мої файли

конспект уроку з обр. мистецтва
[ Викачати з сервера (2.18 Mb) ] 06.04.2015, 13:26

Дата:

Школа:

Клас: 7

Тема уроку:Зображення будинку в кутовій перспективі.

Мета уроку: 1. Поглибити знання учнів про просторові відношення на основі використання законів лінійної перспективи, розширити знання про лініюгоризонту.

2. Розвивати вміння будувати перспективне зображення, аналізуючи й розміряючи конкретніформи; закріпити вміння поетапно виконуватинавчальну роботу.

                      3. Виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, акуратність, активізувати творчемислення учнів

Обладнання:

матеріали:фарби, пензлі, чорний фломастер,олівець, альбом, картки на кожну парту «Послідовність зображення будинку в кутовій перспективі»

зоровий ряд: фотографії із зображенням будинків нескладної форми в кутовій перспективі.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Хід уроку

  1. Організація класу.
  2. Актуалізація опорних знань
  1. Що таке лінія горизонту?
  2. Що таке точка сходження? Для чого вона потрібна?
  3. Які властивості має зображення перспективи?

IIІ. Мотивація навчальної діяльності

Навколишню дійсність художники зображують відповідно до того, як виглядають предмети з обраної точки зору. Розмір і форма предметів зорово змінюються в залежності від ступеня їхньої віддаленості (ближче - більші, далі - менші) й різного положення стосовно точки зору виконавцем картини.

Розгляньте фотографії із зображенням будинків нескладної форми в кутовій перспективі. Пригадайте побудову геометричних тіл за законами лінійної перспективи

Кожен із вас впізнає куби, повернені до нас кутом. Вони зображені такими, якими їх сприймає наш зір. Щоб переконливо передати форму куба, необхідно правильно, з однієї загальної точки зору, зобразити кожну сховану від нас грань так, як ми її бачимо. Очевидно, що усі вони набувають зовсім інших обрисів і лише та грань, яка знаходиться у фронтальному положенні, залишається квадратом: художник бачить її без змін. Цю різницю в зовнішньому вигляді предметів й уявні зміни називають перспективними, тобто «побаченими крізь». А наука, що викладає закони, які допомагають зображувати предмети так, як сприймає їх наше око, називається перспективою.

Перспективу поділяють на лінійну й повітряну.

IV. Оголошення теми уроку

Сьогодні на уроці ми будемо вивчати лінійну перспективу, тобто ту, яка пов'язана зі змінами форми, розмірів, напрямків контурів; зазвичай її зображують лінією. Та виконаємо графічний малюнок будинку в кутовій перспективі.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Слово вчителя.

З деякими правилами перспективи ви вже знайомі. Так наприклад, для зображення глибини далекий предмет необхідно частково закривати ближчим; ближчий предмет зображується більшим за віддалений, основа ближчого предмета - нижчою за основу віддаленого.

  Розглядаючи фотографії, ви впізнали куби. Пригадаймо, як намалювати куб.

Необхідно побудувати лінію горизонту та точки сходження. Лінія горизонту визначає точку зору, а точніше – висоту точки зору від предметної площини. Різне положення лінії горизонту залежить від задуму художника. Щоб добитися реалістичності зображення, художник мусить співвідносити всі елементи композиції з лінією горизонту.

2.1.ПЕРСПЕКТИВА(фр. < лат. — добре бачити)

1. Багатопланова композиція протяжної вулиці або алеї.

2. Спосіб відображення просторового середовища, зображення об'ємних предметів на рівній площині або кривій поверхні.

2.Лінійна перспектива – це зміна  форми, розмірів, напрямків контурів.

3.Точка сходження – паралельні горизонтальні лінії, що віддаляються від глядача, зримо зближуються, і при продовженні сходяться в одній точці на горизонті. (Насправді такої точки не існує, вона уявна).

4.Екстер’єр - (фр. extérieur, лат. exterior — зовнішній) — художнє та архітектурне зовнішнє оформлення будівлі.

VІ. Практична робота

Виконуємо малюнок одноповерхового будинку в перспективі, який бачиться з кута на рівні зору людини, яка стоїть. При цьому лінія горизонту перетинає стіни будинку на рівні ока людини, що малює, так що горизонтальні лінії однієї стіні уходять до одної точки зору, а лінії іншої стіни - до другої. Аналізуючи форму будинку, звертаємо увагу на те, що в основі форми є поєднання геометричних тіл (дах - трикутна призма, основа будинку - паралелепіпед, тощо). Побудова виконується за вказаними нижче етапами. Для роботи можна використовувати лінійку.

Виконання роботи за етапами ( педагогічний малюнок на дошці)

1. Визначення величини та місця зображення на аркуші паперу.

2. Проводиться лінія горизонту відносно рівня зору людини, що малює,  (на якій висоті лінія горизонту перетинає будинок).

3. Побудова каркасу будинку: намічають переднє ребро каркасу будинку, яке буде найближчим та найбільшим і визначають напрям (під яким кутом) видимих ребер основи, що віддаляються від нас. Визначають напрям верхніх горизонтальних ребер. При цьому передають на малюнку перспективні явища: паралельні горизонтальні лінії граней стін будинку при умовному продовженні їх ніби зли­ваються в одній точці на лінії горизонту - в точці сходу. Лінійний малюнок основи будинку закінчують проведенням двох віддалених ребер (вертикальних).

4. Щоб знайти перспективну середину стіни, необхідно перетнути її площину діагоналями. Отримаємо точку перетину, через яку проведемо вертикальну лінію - ось стіни, яка поділяє стіну навпіл. На неї відмічаємо найвищу точку даху.

5. Побудова даху.

6. Побудова дверей та вікон.

7. Побудова плит на землі навколо будинку.

8. Наведення видимих ліній чорним фломастером або кульковою ручкою. Допоміжні лінії, виконані олівцем, доцільно не витирати.

Диференційоване завдання

  1. Намалювати простий будинок у кутовій перспективі. Матеріали – простий олівець ( 4- 6 балів)
  2. Намалюй ускладнений за будовою одноповерховий будинок у кутовій перспективі. Матеріали – олівець, гелева ручка, фломастер. (7-9 балів)

Зразок роботи олівцем

Зразок роботи фломастером, фарбами

  1. Намалюй ускладнений за будовою одноповерховий будинок у кутовій перспективі. Сплануй оточення будинку, його зовнішнє оздоблення. Матеріали – олівець, гелева ручка, фломастер. (10-12 балів)

Зразок роботи фломастером, фарбами

VІ, Рефлексія.

  1.  Що таке перспектива?
  2. Що таке лінійна перспектива?
  3. Яку роль грає точка сходження?
  4. Назвіть основні правила перспективи.
  5. Що таке екстер’єр?
  6. Відтворіть послідовність виконання малюнку будинку з кутової перспективи.

VІІ. Підсумок уроку

Демонстрація, обговорення, оцінювання дитячих робіт.Завдання на наступний урок: принести простий олівець, кольорові олівці, лінійку.

 

Категорія: Мої файли | Додав: учитель
Переглядів: 1658 | Завантажень: 30 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar